זעזוע: רשת אופנה ישראלת בקמפיין מתריס וכפרני

    ארי וידר 7 Comment on זעזוע: רשת אופנה ישראלת בקמפיין מתריס וכפרני
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קמפיין שהעלתה רשת האופנה עונות בשבועות האחרונים גרם לזעזוע עמוק ולתגובות חריפות של אנשים שנחשפו למסע הפרסום הזוי, כפרני ומכוער במהלכו עלתה השאלה האם הקב"ה הינו גבר או אשה.

    בעקבות הקמפיין שיגרו עשרות בני הציבור הדתי שנחשפו אליו פניות לרשת האופנה בהם נקראה הרשת להסיר הפרסומות לאלתר לאור ההשוואה המקוממת.

    מלבד הפניות לרשת אף נרשמה פניה לרב הראשי לישראל בבקשה שיתערב בנעשה ויפעל להסרת הקמפיין.

    "לא ייתכן שעבור רייטינג תפגעו ותרמסו ציבור שלם. להשוות בין בורא עולם לישות כלשהי ובטח לאישה – היכן נשמע דבר כזה?", נכתב בפנייה אחרת שנשלחה אל הרשת.

    "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמרשה לעצמה לפגוע ולזלזל בדת שלה בלי הכרה מבלי שאף אחד מהמנהיגים יזדעזע או לפחות יתייחס לנושא בכובד ראש. מלחמות דת מתחילות בהסתות שקטות. הפרסומת הזאת היא התרסה וסטירת לחי מצלצלת לכל איש ואישה מאמינים שקמו בוקר אחד וגילו שמישהו החליט להפוך את אמונתם ודתם למשחק מילים משעשע והכול בשם המרדף אל הכסף והפרסום. תתביישו".

    מי שיצר עבור רשת האופנה את הקמפיין היה משרד הפרסום של רותי שטרית, אשתו של ח"כ לשעבר מאיר שטרית. משרד זה אף מייצג את איש העסקים דודי ויסמן מרשת AM-PM שגרם לסערה בציבור החרדי עם פתיחת רשת המרכולים בשבתות.

    מרשת "עונות" אמרו בתגובה כי "רשת עונות מצרה ומתנצלת שכן לא הייתה שום כוונה לפגוע בציבור כזה או אחר, אין בפרסומת הצהרה חד-משמעית הסותרת או מתנגדת לדת" אנשי הרשת הוסיפו ואמרו כי "הרשת קיבלה את המשוב ומצטערת שוב אם מישהו נפגע, זו בהחלט לא הייתה הכוונה".

    דברים דומים מסרו אף ממשרד שטרית גרופ.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      ערבים ימך שמם מאמינים בקל אחד צריך שדאעש ילמדו אותם מאיפו הדג מדבר אידיש

    2. 6

      הדברים מזעזעים ומכאיבים.
      זו בדיוק הסיבה, שמצאתי להכרח להגיב.
      הציבור הדתי/ החרדי איננו "בעל הבית" על הדת או חלילה על הקב"ה.
      נהפוך הוא! הקב"ה הוא בעל הבית על היקום כולו, ובין היתר גם על הציבור החרדי.
      מדהים שכאשר גוף זה או אחר מתבטא נגד עקרונות הדת היהודית הקדושה, הוא ממהר להתנצל כי לא רצה לפגוע ברגשות…
      האם זהו הנושא כאן??? רגשות הציבור והפגיעה בו???

    3. 4

      הפרסומת ירדה או שהם רק התנצלו?

    4. 3

      כמה הרהורים שעלו בי בעקבות הכתבה:
      א. קצת לא מצליחה להבין על מה ולמה נרעשו כולם בה בשעה שבסמינר יהדות למתקרבים עולות שאלות חמורות הרבה יותר שנובעות כמו בכתבה זו מבורות תמימות וחוסר ידע.. אדרבה זו ההזדמנות לנצל את המומנטום ולפרסם כתבות עם תשובה רלוונטית לנושא ולנצל את העתוי להגדיל את שמו של הקב"ה.
      ב. אמר פעם אחד מאדמורי פולין: אפשר להסכים עם הקב"ה ואפשר לכעוס עליו העיקר אל תפסיקו לדבר עליו. כמה שהקמפיין עיוות את מציאות הקב"ה לפחות הוא העלה אותו לסדר היום..
      ג. הבעש"ט הקדוש אומר כי כל דבר שאדם רואה הוא בהשגחה פרטית ונועד לעורר אותו ללמידה ותשומת לב מחודשת. כתבה זו עוררה אותי לבדוק איפה במהלך חיי בדקות אני משווה את הקב"ה לבן אדם בעצם זה שאני מנסה להבין את חשבונותיו ומחליטה שהוא עשה לי את זה כי הוא כועס עלי ורוצה להעניש אותי וכד' או שבטוחה שאני יכולה 'לעקוף' אותו להרויח כסף יותר ממה שנקצב לי בר"ה ועוד ועוד.. כל אחד יכול למלאות דוגמאות נוספות מעצמו. ובמקומות האלו אצלי אתמקד בתיקון ולא ברעש ומחאה כמה ש"ההוא' לא בסדר.

      שנזכה לגאולה השלימה בקרוב ממש.

    5. 2

      פעם עבר יהודי לא שומר תורה ומצוות בחלוקת דולרים אצל הרבי מלובביטש ואמר לרבי כל מיני "שבחים" על הקב"ה ואמר שלא מאמין בו. אמר לו הרבי באלוקים כפי שמצטייר בדמיונך גם אני לא מאמין… דרך הקמפיין של רשת עונות ניתן להבין איך מצטייר הקב"ה בעיניהם ולא פלא שהם לא מתחברים ליהדות. זו ההזדמנות של כל אחד מאיתנו שיודע דברים קצת יותר משמעותיים ממה שפורסם על הקב"ה לשתף בהם את אחינו התועים. ובזכות זה נקרב את ביאת גואל צדק.

    6. 1

      סיון רהב – מאיר מספרת בעמוד הפייסבוק שלה היא "יועץ התקשורת ירח טוקר צלצל אליי כעת עם סיפור מצחיק ועצוב.
      הוא קיבל טלפון ממישהי שעובדת עם חברה מסחרית, ובפיה הבקשה הבאה: "העלינו קמפיין חדש ואנחנו קצת מתוסכלים. חשבנו שהקמפיין יעורר המון זעם בקרב הציבור הדתי אבל הסיפור ממש לא עולה לכותרות. אומרים שאתה יחצ"ן שמבין טוב במגזר הדתי והחרדי, אתה יכול לעזור לנו?".
      איך לעזור, שאל טוקר.
      והיא ענתה: "אולי לארגן מחאה של ח"כים? אולי איזה מכתב של רבנים נגדנו? אנחנו חייבים לעורר באזז נגד הקמפיין. ציפינו להרבה יותר מזה, וכלום לא קורה".
      בהמשך הפוסט כותבת רהב – מאיר: "אפשר ללמוד מפה המון, על כל כך הרבה דברים: על מה חילונים חושבים על דתיים, על מה פרסומאים חושבים על דתיים, על מה דתיים עושים ואומרים ואיך הם נתפסים, על מה התקשורת מספרת בדרך כלל על דתיים וחילונים, ועל ציניות".
      ובכן, אתם הייתם היחצנים שהסכימו לעבוד אתם אחרי שטוקר סירב?